At evaluere liv

Forfattere

  • Lis Montes de Oca VIA
  • Anne Marie Villumsen VIA

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n29.464

Resumé

Denne artikel præsenterer og diskuterer evaluering og kvalitet i relation til undersøgelser af familier i udsatte positioner inden for socialt arbejde. I artiklen betragter vi en børnefaglig undersøgelse som en både formativ og summativ evaluering af levet liv. Artiklens pointe er, at der i den børnefaglige undersøgelse – i form af evaluering af levet liv – ligger nogle potentialer i forhold til at skabe kvalitet i arbejdet med en familie, der er i en sårbar situ-ation. Måden – summativt og formativt – hvorpå undersøgelsen foretages, bliver potentielt mere afgø-rende for resultatet af undersøgelsen end den socialfaglige metode, som socialrådgiveren anvender.

Nøgleord: Evaluering, børnefaglig undersøgelse, kvalitet, socialt arbejde, feedback.

Downloads

Publiceret

24-03-2022

Citation/Eksport

Montes de Oca, L., & Villumsen, A. M. (2022). At evaluere liv. CEPRA-Striben, (29), 16–27. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n29.464