Hvordan evaluerer vi, når vi evaluerer pædagogstuderendes praktik?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n28.453Resumé
Praktikken på pædagoguddannelsen udgør
cirka en fjerdedel af den samlede studietid.
Men hvordan er evalueringen af praktikken
egentlig tilrettelagt og med hvilke konsekvenser?
Artiklens formål er at identificere den gældende
evalueringspraksis for uddannelsens tredje
praktikperiode, diskutere denne i forhold til
de opstillede evalueringskriterier for slutteligt
at udvikle en kvalificeret evalueringstilgang
til vurdering af praktikken. Det sker blandt
andet med inddragelse af den gældende
bekendtgørelse og eksemplificerende
studieordningstekster, der – sammen med
en række diskuterende tidsskriftsartikler i
tilknytning til evaluering af praktikforløbet på
pædagoguddannelsen – udgør det primære
empiriske fundament. Artiklen henvender
sig i særlig grad til professionssektoren og
bidrager med nuancerede perspektiver
på praktikevalueringen ved videregående
uddannelser.
Nøgleord: pædagoguddannelsen, evaluering,
praktik, portfolio, eksamen
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2022 Bolette Rye Mønsted

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.