Udviklingsorienteret undervisningsevaluering
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n25.338Resumé
I artiklen deles erfaringer fra et projekt, hvor nye evalueringstilgange på tre såkaldte kompetenceløft-hold for lærere er afprøvet. Målet har været en pædagogisk udviklende og meningsfuld evalueringsproces med anvendelse og diskussion på holdene, snarere end den hidtidige rituelle slutevaluering med meget lave svarprocenter. Inspiration er hentet i udviklingsorienteret evaluering med anerkendelsen af den komplekse kontekst, karakteriseret ved non-linearitet, emergens og kontingens. De deltagende lærere på tre undervisningshold fremhævede særligt de udbytterige drøftelser, at dialog om fagpersonlig udvikling er blevet stilladseret, og at de er blevet inddraget i dialog om evalueringsdesign.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2019 Birgitte Lund Nielsen, Jens Hansen Lund

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.