Hvad skal vurderes? KIDS som metode i arbejdet med at støtte børns sociale inklusion i daginstitutioner

Forfattere

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n22.244

Resumé

I sammenhæng med den samfundsmæssige udvikling er der kommet øget fokus på at vurdere og teste børns udvikling. Artiklen her forholdet sig kritisk til dette. I stedet redegøres for en metode kaldet KIDS, der er udviklet med henblik på at evaluere og udvikle den pædagogiske kvalitet i barnets omgivelser i daginstitutionen. Når man flytter fokus fra barnet til de betingelser i daginstitutionen, som børnene har for at udvikle sig, giver det pædagogerne mulighed for at rette blikket mod og fagligt målrettet at arbejde med at udvikle de forhold, der har betydning for pædagogisk kvalitet og dermed børnenes muligheder for trivsel, læring og udvikling. 

Downloads

Publiceret

20-12-2017

Citation/Eksport

Kragh-Müller, G. (2017). Hvad skal vurderes? KIDS som metode i arbejdet med at støtte børns sociale inklusion i daginstitutioner. CEPRA-Striben, (22), 50–59. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n22.244