Hvad skal vurderes? KIDS som metode i arbejdet med at støtte børns sociale inklusion i daginstitutioner
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n22.244Resumé
I sammenhæng med den samfundsmæssige udvikling er der kommet øget fokus på at vurdere og teste børns udvikling. Artiklen her forholdet sig kritisk til dette. I stedet redegøres for en metode kaldet KIDS, der er udviklet med henblik på at evaluere og udvikle den pædagogiske kvalitet i barnets omgivelser i daginstitutionen. Når man flytter fokus fra barnet til de betingelser i daginstitutionen, som børnene har for at udvikle sig, giver det pædagogerne mulighed for at rette blikket mod og fagligt målrettet at arbejde med at udvikle de forhold, der har betydning for pædagogisk kvalitet og dermed børnenes muligheder for trivsel, læring og udvikling.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2017 Grethe Kragh-Müller

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.