Evaluering af erhvervsskoleelevers attituder
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.165Nøgleord:
Attitude, erhvervs-skoler, Bernstein, rammesætningResumé
Artiklen omhandler hvordan elevers attituder bliver evalueret i erhvervsuddannelserne. Dette eksemplificeres med en analyse af en undervisningsseance baseret på rollespil på en frisørskole. Desuden redegøres der for, hvordan attitude defineres og hvorfor, at det er relevant at beskæftige sig med attituder. Herudover bliver det udfoldet, hvad der kan karakterisere attituder på henholdsvis en frisøruddannelse, bygningsmaleruddannelse og mekanikeruddannelse.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2016 Louise Veje Hvitved

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.