Evaluering af erhvervsskoleelevers attituder

Forfattere

  • Louise Veje Hvitved Timelærer på University College Sjælland

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.165

Nøgleord:

Attitude, erhvervs-skoler, Bernstein, rammesætning

Resumé

Artiklen omhandler hvordan elevers attituder bliver evalueret i erhvervsuddannelserne. Dette eksemplificeres med en analyse af en undervisningsseance baseret på rollespil på en frisørskole. Desuden redegøres der for, hvordan attitude defineres og hvorfor, at det er relevant at beskæftige sig med attituder. Herudover bliver det udfoldet, hvad der kan karakterisere attituder på henholdsvis en frisøruddannelse, bygningsmaleruddannelse og mekanikeruddannelse.

Forfatterbiografi

Louise Veje Hvitved, Timelærer på University College Sjælland

Cand. mag., ph.d.

Downloads

Publiceret

10-11-2016

Citation/Eksport

Hvitved, L. V. (2016). Evaluering af erhvervsskoleelevers attituder. CEPRA-Striben, (21), 12–19. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n21.165