Gummi-Tarzan i 3. klasse – et differentieret undervisningsforløb med inddragelse af Cooperative Learning
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n08.160Resumé
Hvordan differentierer man
den undervisning, der typisk
har mundtlig form, fx
litteraturundervisningen?
Hvordan får vi flere elever til at
deltage i samtaler om
litteratur? Hvordan hjælper vi
eleverne til at se, at de lærer
noget? Hvad kendetegner
overhovedet den gode
undervisning? Det var nogle af
de spørgsmål, som blev rejst
på et kursus om evaluering og
differentiering på Vestbjerg
Skole. I denne artikel indleder
og afrunder kursusholder
Vibeke Christensen med
teoretiske overvejelser om den
gode undervisning og
differentiering. Lærerne Karen
Margrethe Nielsen og Louise
Frederiksen beskriver et
undervisningsforløb planlagt
og gennemført i relation til
kurset.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2010 Louise Frederiksen, Karen Margrethe Nielsen, Vibeke Chrsitensen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.