Gummi-Tarzan i 3. klasse – et differentieret undervisningsforløb med inddragelse af Cooperative Learning
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n08.160Resumé
Hvordan differentierer man
den undervisning, der typisk
har mundtlig form, fx
litteraturundervisningen?
Hvordan får vi flere elever til at
deltage i samtaler om
litteratur? Hvordan hjælper vi
eleverne til at se, at de lærer
noget? Hvad kendetegner
overhovedet den gode
undervisning? Det var nogle af
de spørgsmål, som blev rejst
på et kursus om evaluering og
differentiering på Vestbjerg
Skole. I denne artikel indleder
og afrunder kursusholder
Vibeke Christensen med
teoretiske overvejelser om den
gode undervisning og
differentiering. Lærerne Karen
Margrethe Nielsen og Louise
Frederiksen beskriver et
undervisningsforløb planlagt
og gennemført i relation til
kurset.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.