Gummi-Tarzan i 3. klasse – et differentieret undervisningsforløb med inddragelse af Cooperative Learning

Forfattere

  • Louise Frederiksen
  • Karen Margrethe Nielsen
  • Vibeke Chrsitensen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n08.160

Resumé

Hvordan differentierer man
den undervisning, der typisk
har mundtlig form, fx
litteraturundervisningen?
Hvordan får vi flere elever til at
deltage i samtaler om
litteratur? Hvordan hjælper vi
eleverne til at se, at de lærer
noget? Hvad kendetegner
overhovedet den gode
undervisning? Det var nogle af
de spørgsmål, som blev rejst
på et kursus om evaluering og
differentiering på Vestbjerg
Skole. I denne artikel indleder
og afrunder kursusholder
Vibeke Christensen med
teoretiske overvejelser om den
gode undervisning og
differentiering. Lærerne Karen
Margrethe Nielsen og Louise
Frederiksen beskriver et
undervisningsforløb planlagt
og gennemført i relation til
kurset.

Downloads

Publiceret

01-02-2010

Citation/Eksport

Frederiksen, L., Nielsen, K. M., & Chrsitensen, V. (2010). Gummi-Tarzan i 3. klasse – et differentieret undervisningsforløb med inddragelse af Cooperative Learning. CEPRA-Striben, (08), 34–41. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n08.160