Innovation i uddannelser og i prøveformer

Forfattere

  • Lilian Rohde

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n16.128

Resumé

Innovation bliver for tiden introduceret i hele uddannelsessystemet med et mål om fremme af den enkelte elevs innovative kompetencer. Der foregår i den forbindelse mange undersøgelser og diskussioner om, hvad innovative kompetencer er, men der synes at være begrænset diskussion af prøve- og evalueringsformer i
forhold til sådanne innovative kompetencer.
Artiklens sigte er en erfaringsbaseret refleksion over, om og på hvilket grundlag prøve- og evalueringsformer bør innoveres i forhold til at kunne vurdere innovative kompetencer. Artiklen er baseret på erfaringer fra læreruddannelsen samt skrivning af mål- og læseplaner for såvel læreruddannelsen som folkeskolen.

Downloads

Publiceret

01-05-2014

Citation/Eksport

Rohde, L. (2014). Innovation i uddannelser og i prøveformer. CEPRA-Striben, (16), 68–75. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n16.128

Nummer

Sektion

Artikler