Transferevaluering af pædagogisk efteruddannelse
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.117Resumé
Efteruddannelsesforløb bliver
ofte evalueret uden hensyntagen
til deres transferværdi.
Transfer betegner i denne
sammenhæng det forhold, at
deltagerne bruger det lærte
efter forløbet. Forskning tyder
på, at det lærte ofte bliver
brugt relativt lidt bagefter. Det
rejser spørgsmålet om, hvordan
man kan evaluere transfer
og opnå en høj værdi heraf.
I artiklen behandles dette
spørgsmål med udgangspunkt
i et casestudie vedrørende
Danmarks største skoleudviklingsprojekt,
som omfatter
alle pædagogiske medarbejdere
på over 500 folkeskoler.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2013 Bent B. Andresen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.