Transferevaluering af pædagogisk efteruddannelse

Forfattere

  • Bent B. Andresen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.117

Resumé

Efteruddannelsesforløb bliver
ofte evalueret uden hensyntagen
til deres transferværdi.
Transfer betegner i denne
sammenhæng det forhold, at
deltagerne bruger det lærte
efter forløbet. Forskning tyder
på, at det lærte ofte bliver
brugt relativt lidt bagefter. Det
rejser spørgsmålet om, hvordan
man kan evaluere transfer
og opnå en høj værdi heraf.
I artiklen behandles dette
spørgsmål med udgangspunkt
i et casestudie vedrørende
Danmarks største skoleudviklingsprojekt,
som omfatter
alle pædagogiske medarbejdere
på over 500 folkeskoler.

Downloads

Publiceret

01-09-2013

Citation/Eksport

Andresen, B. B. (2013). Transferevaluering af pædagogisk efteruddannelse. CEPRA-Striben, (15), 58–67. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.117