Feedback - en metode til kompetenceudviklng hos børn og unge i den pædagogiske praksis
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.115Resumé
Feedback er et centralt fokusområde inden for
uddannelsesforskningen i store dele af verden.
Det skyldes ikke mindst den newzealandske professor
John A. C. Hattie, der på baggrund af sin
omfattende forskning har udviklet en feedbackmodel,
som definerer rammerne for, hvornår
feedback har størst effekt på læring (Hattie 2009).
Artiklen belyser med udgangspunkt i feedbackmodellen,
hvordan denne kan anvendes som metode
til systematisk udvikling af faglige kompetencer
hos børn og unge i skolen. Herefter relateres
modellen kort til social kompetenceudvikling i
den pædagogiske praksis.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2013 Kirsten Hyldahl Pedersen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.