Feedback - en metode til kompetenceudviklng hos børn og unge i den pædagogiske praksis

Forfattere

  • Kirsten Hyldahl Pedersen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.115

Resumé

Feedback er et centralt fokusområde inden for
uddannelsesforskningen i store dele af verden.
Det skyldes ikke mindst den newzealandske professor
John A. C. Hattie, der på baggrund af sin
omfattende forskning har udviklet en feedbackmodel,
som definerer rammerne for, hvornår
feedback har størst effekt på læring (Hattie 2009).
Artiklen belyser med udgangspunkt i feedbackmodellen,
hvordan denne kan anvendes som metode
til systematisk udvikling af faglige kompetencer
hos børn og unge i skolen. Herefter relateres
modellen kort til social kompetenceudvikling i
den pædagogiske praksis.

Downloads

Publiceret

01-09-2013

Citation/Eksport

Pedersen, K. H. (2013). Feedback - en metode til kompetenceudviklng hos børn og unge i den pædagogiske praksis. CEPRA-Striben, (15), 40–47. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n15.115