Evaluering og kompleksitet i pædagogisk arbejde

Forfattere

  • Maria Appel Nissen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.11

Resumé

Dette temanummer drejer sig om evaluering i og af dagtilbud, boformer og opholdssteder. Dagtilbud, boformer og opholdssted udgør forskellige rammer for forskellige indsatser. Målsætninger og målgrupper er forskellige. Den praksisviden, der findes, varierer. Fælles er imidlertid, at den pædagogiske indsats er et centralt omdrejningspunkt. I denne indledende artikel vil vi reflektere over hvilke problemstillinger og udfordringer, der er forbundet med at evaluere pædagogiske indsatser. En central pointe er behovet for, men også det svære i at lukke op for kompleksiteten i det pædagogiske arbejde.

Downloads

Publiceret

01-06-2008

Citation/Eksport

Nissen, M. A. (2008). Evaluering og kompleksitet i pædagogisk arbejde. CEPRA-Striben, (02), 6–11. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n02.11