LP-modellen og Evaluering – om at evaluere sit eget pædagogiske arbejde
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n13.99Resumé
Denne artikel drejer sig om arbejdet med
LP-modellen og særligt evalueringsdelen
i særdeleshed. Modellen betragtes med et
kritisk blik i forhold til dette. Der argumenteres
for vigtigheden af lærernes samarbejde i LPgrupperne
og for, hvorledes dette samarbejde
indeholder en potentiel mulighed for
frembringelse af evidensbaseret viden.
Artiklen henter empirien fra et casestudie og
et fokusgruppeinterview udført på en skole,
der arbejder med LP-modellen. Deltagerne
var lærere; det kunne dog ligeså vel have
været pædagoger. De indhentede data er
bearbejdet gennem en metode hentet fra Kirsti
Malterud, der benytter matricer i et forsøg på
at få et overblik over dataene. Analysen er
funderet på John Dewey og Etienne Wengers
teorier. Artiklen er baseret på masterspecialet
Evalueringsdelen i LP-modellen, der er
udarbejdet af artiklens forfatter.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.