LP-modellen og Evaluering – om at evaluere sit eget pædagogiske arbejde
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n13.99Resumé
Denne artikel drejer sig om arbejdet med
LP-modellen og særligt evalueringsdelen
i særdeleshed. Modellen betragtes med et
kritisk blik i forhold til dette. Der argumenteres
for vigtigheden af lærernes samarbejde i LPgrupperne
og for, hvorledes dette samarbejde
indeholder en potentiel mulighed for
frembringelse af evidensbaseret viden.
Artiklen henter empirien fra et casestudie og
et fokusgruppeinterview udført på en skole,
der arbejder med LP-modellen. Deltagerne
var lærere; det kunne dog ligeså vel have
været pædagoger. De indhentede data er
bearbejdet gennem en metode hentet fra Kirsti
Malterud, der benytter matricer i et forsøg på
at få et overblik over dataene. Analysen er
funderet på John Dewey og Etienne Wengers
teorier. Artiklen er baseret på masterspecialet
Evalueringsdelen i LP-modellen, der er
udarbejdet af artiklens forfatter.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2012 Anne-Dorte Juul Bast

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.