LP-modellen og Evaluering – om at evaluere sit eget pædagogiske arbejde

Forfattere

  • Anne-Dorte Juul Bast

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n13.99

Resumé

Denne artikel drejer sig om arbejdet med
LP-modellen og særligt evalueringsdelen
i særdeleshed. Modellen betragtes med et
kritisk blik i forhold til dette. Der argumenteres
for vigtigheden af lærernes samarbejde i LPgrupperne
og for, hvorledes dette samarbejde
indeholder en potentiel mulighed for
frembringelse af evidensbaseret viden.
Artiklen henter empirien fra et casestudie og
et fokusgruppeinterview udført på en skole,
der arbejder med LP-modellen. Deltagerne
var lærere; det kunne dog ligeså vel have
været pædagoger. De indhentede data er
bearbejdet gennem en metode hentet fra Kirsti
Malterud, der benytter matricer i et forsøg på
at få et overblik over dataene. Analysen er
funderet på John Dewey og Etienne Wengers
teorier. Artiklen er baseret på masterspecialet
Evalueringsdelen i LP-modellen, der er
udarbejdet af artiklens forfatter.

Downloads

Publiceret

01-08-2012

Citation/Eksport

Bast, A.-D. J. (2012). LP-modellen og Evaluering – om at evaluere sit eget pædagogiske arbejde. CEPRA-Striben, (13), 56–65. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n13.99