Legende læring som en bro mellem produktion og refleksion på børne- og familieområdet
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n34.562Resumé
Hvordan kan fagprofessionelle og ledere håndtere dilemmaet mellem et vedvarende behov for faglig udvikling og et stigende krav om
effektiv drift? Københavns Professionshøjskole har sammen med Greve Familierådgivning udviklet et læringskuffertspil - som en måde at mindske dilemmaet på. Kuffertspillet er inspireret af tilgangen i legende læring for voksne.
Det er et eksperimenterende bud på, hvordan man kan stimulere og vedligeholde faglig udvikling hos fagprofessionelle i en velfærdsektor med mangel på tid og ressourcer. Evalueringen af projektet peger på, at det er værd at arbejde videre med legende læring som en tilgang i socialt arbejdes praksis.
Nøgleord: Legende læring for voksne, faglig refleksiv praksis, arbejdspladslæring, dilemmaer i socialt arbejde
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Annemette Matthiessen, Lotte Andersen, Gunvor Gornitzka

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.