Legende læring som en bro mellem produktion og refleksion på børne- og familieområdet
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n34.562Resumé
Hvordan kan fagprofessionelle og ledere håndtere dilemmaet mellem et vedvarende behov for faglig udvikling og et stigende krav om
effektiv drift? Københavns Professionshøjskole har sammen med Greve Familierådgivning udviklet et læringskuffertspil - som en måde at mindske dilemmaet på. Kuffertspillet er inspireret af tilgangen i legende læring for voksne.
Det er et eksperimenterende bud på, hvordan man kan stimulere og vedligeholde faglig udvikling hos fagprofessionelle i en velfærdsektor med mangel på tid og ressourcer. Evalueringen af projektet peger på, at det er værd at arbejde videre med legende læring som en tilgang i socialt arbejdes praksis.
Nøgleord: Legende læring for voksne, faglig refleksiv praksis, arbejdspladslæring, dilemmaer i socialt arbejde
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.