Kreativitetsfremmende evaluering
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n07.52Resumé
Artiklen præsenterer viden om, hvordan man kan arbejde med kreativitetsfremmende evaluering. Ud fra en socialteoretisk forståelse af kreativitet er en væsentlig pointe i artiklen, at evaluering af kreativitet udgør en langstrakt proces, hvor kontinuerlig feedback er en central ingrediens, men hvor man ikke kan nøjes med alene at fokusere på nyskabelsen. Der skal sikres en række forudsætninger for kreativitet, hvor ikke blot risikovillighed men også fordybelse og reproduktion af eksisterende viden spiller en rolle.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2009 Lene Tanggaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.