Specialundervisning – et begreb under forandring
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n05.41Resumé
Med tiden er det blevet mere og mere iøjnefaldende,
at den traditionelle opfattelse af specialundervisningen
er mere en klods om benet end en
hjælpende hånd til den moderne skoleudvikling.
Skolen skulle gerne gå i retning af at opfatte undervisning
af alle elever som værende den samme
opgave; nemlig et forhold mellem den givne elevs
personlige og faglige profil og undervisningens
tilrettelæggelse og gennemførelse – vel at mærke i
et rummeligt og inkluderende skolemiljø.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2009 Ole Hansen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.