Specialundervisning – et begreb under forandring
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n05.41Resumé
Med tiden er det blevet mere og mere iøjnefaldende,
at den traditionelle opfattelse af specialundervisningen
er mere en klods om benet end en
hjælpende hånd til den moderne skoleudvikling.
Skolen skulle gerne gå i retning af at opfatte undervisning
af alle elever som værende den samme
opgave; nemlig et forhold mellem den givne elevs
personlige og faglige profil og undervisningens
tilrettelæggelse og gennemførelse – vel at mærke i
et rummeligt og inkluderende skolemiljø.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.