Pædagogisk praksis på selvpsykologisk grundlag med vægt på evaluering
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n05.40Resumé
Når titlen på denne artikel er Pædagogisk praksis på
selvpsykologisk grundlag – med vægt på evaluering
skyldes det, at jeg dels ønsker at sige noget om de
erfaringer min kollega og jeg har med at implementere
selvpsykologien1 i pædagogisk sammenhæng,
og dels ønsker at gøre opmærksom på den
katalyserende effekt, teoretiske overvejelse kan
have i forhold til at opkvalificere forskellige pædagogiske
praksissammenhænge. Specielt ønsker jeg
også at sige noget om, hvordan der evalueres på
de pædagogiske indsatser min kollega og jeg har
udviklet på selvpsykologisk grundlag, så vi kan vide
os tilstrækkeligt sikre på, at de faktisk har positiv
effekt i forhold til deres indsatsområde. Hvordan
kan man som professionspraktiker vide, at der sker
en kvalitetsudvikling med denne type indsats?
Artiklen vil belyse disse forhold med mobbe- og
trivselsproblemer i skolen som indsatsområdet.
Baggrund
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.