Pædagogisk praksis på selvpsykologisk grundlag med vægt på evaluering

Forfattere

  • Jan Pedersen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n05.40

Resumé

Når titlen på denne artikel er Pædagogisk praksis på
selvpsykologisk grundlag – med vægt på evaluering
skyldes det, at jeg dels ønsker at sige noget om de
erfaringer min kollega og jeg har med at implementere
selvpsykologien1 i pædagogisk sammenhæng,
og dels ønsker at gøre opmærksom på den
katalyserende effekt, teoretiske overvejelse kan
have i forhold til at opkvalificere forskellige pædagogiske
praksissammenhænge. Specielt ønsker jeg
også at sige noget om, hvordan der evalueres på
de pædagogiske indsatser min kollega og jeg har
udviklet på selvpsykologisk grundlag, så vi kan vide
os tilstrækkeligt sikre på, at de faktisk har positiv
effekt i forhold til deres indsatsområde. Hvordan
kan man som professionspraktiker vide, at der sker
en kvalitetsudvikling med denne type indsats?
Artiklen vil belyse disse forhold med mobbe- og
trivselsproblemer i skolen som indsatsområdet.
Baggrund

Downloads

Publiceret

01-05-2009

Citation/Eksport

Pedersen, J. (2009). Pædagogisk praksis på selvpsykologisk grundlag med vægt på evaluering. CEPRA-Striben, (05), 42–51. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n05.40