Specialpædagogikkens hvad, hvorfra og hvorhen?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n05.36Resumé
Med udgangspunkt i specialpædagogikkens flerfaglighed
og mangfoldighed af områder antydes
det i denne tekst hvad der i store træk er hændt i
specialpædagogikken frem til aktuelle dilemmaer
i form af tiltagende overvågning og kontrol med
dræning af arbejdsglæde til følge. Samtidig peges
der på begreberne fornuft, erfaring og mod som de
personlige faktorer der i specialpædagogikken kan
gøre en afgørende forskel for den enkelte elev og for
forældrene
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.