Evaluering af læsefærdigheder

Forfattere

  • Dorthe Klint Petersen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.207

Resumé

„Jeg fik 16 rigtige i læseprøven“, fortæller Julie stolt sin mor, da hun kommer hjem fra skole. „Det lyder da fint“,
svarer Julies mor uden egentlig helt at vide, om det nu også er fint. Julies mor ved ikke hvor mange opgaver,
der var i læseprøven, og hun ved heller ikke, hvordan de øvrige elever i klassen klarede denne prøve. I de fleste
situationer har man brug for at se prøveresultater i en sammenhæng. Hvor mange opgaver var der i alt? Hvad
kan man forvente på et givent klassetrin?

Downloads

Publiceret

01-02-2008

Citation/Eksport

Klint Petersen, D. (2008). Evaluering af læsefærdigheder. CEPRA-Striben, (01), 16–19. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.207