Evaluering af læsefærdigheder
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.207Resumé
„Jeg fik 16 rigtige i læseprøven“, fortæller Julie stolt sin mor, da hun kommer hjem fra skole. „Det lyder da fint“,svarer Julies mor uden egentlig helt at vide, om det nu også er fint. Julies mor ved ikke hvor mange opgaver,
der var i læseprøven, og hun ved heller ikke, hvordan de øvrige elever i klassen klarede denne prøve. I de fleste
situationer har man brug for at se prøveresultater i en sammenhæng. Hvor mange opgaver var der i alt? Hvad
kan man forvente på et givent klassetrin?
Downloads
Publiceret
01-02-2008
Citation/Eksport
Klint Petersen, D. (2008). Evaluering af læsefærdigheder. CEPRA-striben, (01), 16–19. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.207
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2008 Dorthe Klint Petersen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.