Evalueringens nuancer – et blik på evalueringens definition inden for uddannelsesverdenen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.206Resumé
Evaluering er blevet en gennemsyrende del af denpædagogiske verden, men en kontekstuel definition
af pædagogisk evaluering er tilsyneladende stadig
en mangelvare. Denne artikel søger at belyse evalueringens
karakter og definition inden for pædagogikken
for derigennem at anskueliggøre nødvendigheden
af en diskussion af evalueringsbegrebets
kontekstuelle definition. En diskussion, som belyser
hensigtsmæssigheden af de nuværende definitioner
og den eventuelle nødvendighed af en ny definition.
Dette er dog kun første spadestik, og området er
stort. Derfor vil jeg her begynde med at etablere en
diskussion i relation til uddannelsesverdenen og opfordre
andre til at tage del i diskussionen.
Downloads
Publiceret
01-02-2008
Citation/Eksport
Jensen, C. (2008). Evalueringens nuancer – et blik på evalueringens definition inden for uddannelsesverdenen. CEPRA-striben, (01), 9–15. https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.206
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright (c) 2008 Charlotte Jensen

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.