Evalueringens nuancer – et blik på evalueringens definition inden for uddannelsesverdenen
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n01.206Resumé
Evaluering er blevet en gennemsyrende del af denpædagogiske verden, men en kontekstuel definition
af pædagogisk evaluering er tilsyneladende stadig
en mangelvare. Denne artikel søger at belyse evalueringens
karakter og definition inden for pædagogikken
for derigennem at anskueliggøre nødvendigheden
af en diskussion af evalueringsbegrebets
kontekstuelle definition. En diskussion, som belyser
hensigtsmæssigheden af de nuværende definitioner
og den eventuelle nødvendighed af en ny definition.
Dette er dog kun første spadestik, og området er
stort. Derfor vil jeg her begynde med at etablere en
diskussion i relation til uddannelsesverdenen og opfordre
andre til at tage del i diskussionen.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en Creative Commons Attribution-licens, der giver andre ret til at dele værket med en anerkendelse af værkets forfatter og første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere kan indgå flere separate kontraktlige aftaler om ikke-eksklusiv distribution af tidsskriftets publicerede version af værket (f.eks. sende det til et institutionslager eller udgive det i en bog), med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.
- Forfattere har ret til og opfordres til at publicere deres værker online (f.eks. i institutionslagre eller på deres websted) forud for og under manuskriptprocessen, da dette kan føre til produktive udvekslinger, samt tidligere og større citater fra publicerede værker (se The Effect of Open Access).
Articles published in Cepra-striben may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited, i.e. the work may be reproduced and distributed but not remixed and built upon) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.