Læring fra en evaluering af Vidensportalen - fra forskningsbaseret viden til praktisk handlen?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.cepra.n17.137Resumé
I de senere år har der været stigende fokus på at
anvende forskningsbaseret viden og evidensbaserede
politikker i det sociale arbejde med henblik på at
gøre det sociale arbejde mere effektivt. En del af
denne proces har været lanceringen af vidensportaler
til at formidle viden fra forskning og ny praksis.
I denne artikel ser vi på, hvordan en evaluering af
en vidensportal om udsatte børn og unge kan hjælpe
os med at forstå de vigtigste udfordringer, vi står
over for på dette område. Artiklen slutter med at
anføre, at vidensportaler kan bidrage til at understøtte
anvendelsen af viden i praksis – også kaldet
”viden-til-handling-processer” – men at det er
væsentligt at integrere disse portaler i en bredere
strategi til udbredelse og skabelse af viden.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2015 Ulf Hjelmar, Anne Mette Møller, Aske Scott Graulund

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).
Forfattere, der publicerer deres værker via dette tidsskrift, accepterer følgende vilkår:
- Forfattere bevarer deres ophavsret og giver tidsskriftet ret til første publicering, samtidigt med at værket er omfattet af en CC BY-NC licens.
- Cepra-Striben tillader at forfatterne kan arkivere deres publicerede artikel (post-print) på egen Institutional Repository, hvis forfatterne samtidig linker til artiklens DOI nummer.