Nr. 16 (2025): In- og eksklusion i pædagogisk praksis

					Se Nr. 16 (2025): In- og eksklusion i pædagogisk praksis

I nærværende udgave af UCN Perspektiv sætter vi fokus på in- og eksklusion i pædagogisk praksis.
Hvad enten du er barn i en vuggestue eller børnehave, elev i folkeskolen, studerende på en ungdomsuddannelse, en erhvervsuddannelse, et universitet eller en professionshøjskole, forælder til et barn i en af disse institutioner, bruger af et pædagogisk botilbud eller lærer, pædagog eller anden fagprofessionel, der beskæftiger dig med pædagogik og didaktik, ja, så er pædagogisk praksis en central del af dit liv og virke. Med andre ord er deltagelse i en eller anden form for pædagogisk praksis hverdag for en stor del af os og dermed en afgørende del af vores demokratiske samfund og  samfundsmæssige sammenhængskraft.

Publiceret: 07-03-2025

Hele nummeret