Simulation i læreruddannelsen
Simulation som en faciliteret proces til udvikling af den professionelle dømmekraft via skole-hjem-samtalen.
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n17.613Resumé
Denne artikel tager afsæt i et forskningsprojekt om anvendelsen af simulation som pædagogisk metode på læreruddannelsen. Projektet har undersøgt følgende forskningsspørgsmål: Hvordan understøtter simulation som pædagogisk metode lærerstuderendes professionelle dømmekraft, og hvordan implementeres simulation på læreruddannelsen? I denne artikel udfoldes første del af spørgsmålet.
Med udgangspunkt i kvalitative metoder som observation af simulation samt semistrukturerede interviews med seks udvalgte deltagere fra projektet (fire studerende og to undervisere) præsenterer artiklen, hvordan simulation som pædagogisk metode kan understøtte udviklingen af lærerstuderendes professionelle dømmekraft.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
”Forfattere bevarer deres ophavsret, men giver tidsskriftet ret til første publicering. Forfattere kan frit uploade en version af sin artikel andetsteds (parallelpublicering), men med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.”