Forord

Neuropædagogik, læring og forandringsprocesser

Forfattere

  • Anni Mortensen pædagoguddannelsen, UCN

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n10.493

Resumé

Inden for kognitionsforskningen er der de seneste år sket en stor udvikling. Man taler i dag således om den tredje generation af kognitionsforskningen, som lægger vægt på embodiment og enaktiv tilgang i forståelsen af kognition. På den baggrund er det relevant med et temanummer i UCN Perspektiv med fokus på at belyse den pædagogiske betydning af de nyeste landevindinger inden for kognitionsforskningen under titlen Neuropædagogik – perspektiver på lærings- og forandringsprocesser.

Downloads

Publiceret

21-12-2021

Citation/Eksport

Mortensen, A. (2021). Forord: Neuropædagogik, læring og forandringsprocesser. UCN Perspektiv, (10), 4–6. https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n10.493