Bidrag fra Sygeplejerskeuddannelsen
Forskning i virkeligheden udvikling af sygeplejeprofessionen og det omkringliggende samfund
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n6.388Resumé
At balancere forskningsetiske udfordringer i samspil med patienter, profession og klinisk praksis
På Sygeplejerskeuddannelsen har vi valgt at bidrage til dette nummer af UCN Perspektiv med to spændende artikler, som synliggør de forskningsetiske udfordringer, man som forsker kan møde, når man forsker i virkeligheden. Særligt i forhold til socialt udsatte borgere, som for eksempel enlige mødre, der har et sparsomt netværk, er kortuddannede og økonomisk trængte samt indlagte patienter på et somatisk sengeafsnit, som har et rusmiddelbrug.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
”Forfattere bevarer deres ophavsret, men giver tidsskriftet ret til første publicering. Forfattere kan frit uploade en version af sin artikel andetsteds (parallelpublicering), men med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.”