Universitariums anderledeshed styrker elevers naturfaglige interesse

Forfattere

  • Jette Reuss Schmidt UCN, Læreruddannelsen
  • Trille Jessen
  • Maja Sloth Reedtz
  • Nanna Schandorf Stork UCN
  • Niels Anders Illemann Petersen UCN, Læreruddannelsen
  • Steffen Elmose UCN, Læreruddannelsen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n5.347

Resumé

Universitarium i Aalborg fungerer som et sommereksperimentarium. I 2017 var temaet ”Din krop – helt ind til benet”. Gennem interviews af elever og lærere, som besøgte Universitarium i 2017 vises det, at skoleklassers besøg er med til at fremme elevernes interesse for naturfaglige emner. Ikke overraskende vises, at især de mange hands-on aktiviteter trigger elevernes interesse, men Universitariums opstillinger fungerer også som en god anderledeshed, der ryster elevernes forforståelser på en måde, som forstærker den triggede interesse.

Downloads

Publiceret

06-05-2019

Citation/Eksport

Schmidt, J. R., Jessen, T., Reedtz, M. S., Stork, N. S., Petersen, N. A. I., & Elmose, S. (2019). Universitariums anderledeshed styrker elevers naturfaglige interesse. UCN Perspektiv, (5), 20–33. https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n5.347

Nummer

Sektion

Artikler