Brøkerne er usynlige udenfor

  • Nanna Skovsgaard UCN Læreruddannelsen
  • Steffen Elmose UCN, læreruddannelsen

Resumé

Artiklen fokuserer på elevernes tilegnelse af viden og færdigheder med brøker i matematikundervisningen i en 5. klasse gennem udeskoleaktiviteter. Artiklen introducerer to didaktiske modeller, som kan være en hjælp til læreren i bestræbelserne på at udvikle elevernes uformelle repræsentationer af matematiske objekter og processer til, i dette tilfælde, formelle repræsentationer af brøker. Det er artiklens formål at vise, hvordan især varierede udeskoleaktiviteter kan styrke elevernes tilegnelse af formelle repræsentationer af det abstrakte brøkbegreb.

brøk.png

Nååå....det er derfor vi skal lære matematik. Udeskole i praksis

Publiceret
2018-06-17
Citation/Eksport
Skovsgaard, N., & Elmose, S. (2018). Brøkerne er usynlige udenfor. UCN Perspektiv, (3), 42-46. https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.281
Sektion
Artikler