Brøkerne er usynlige udenfor

Forfattere

  • Nanna Skovsgaard UCN Læreruddannelsen
  • Steffen Elmose UCN, læreruddannelsen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.281

Resumé

Artiklen fokuserer på elevernes tilegnelse af viden og færdigheder med brøker i matematikundervisningen i en 5. klasse gennem udeskoleaktiviteter. Artiklen introducerer to didaktiske modeller, som kan være en hjælp til læreren i bestræbelserne på at udvikle elevernes uformelle repræsentationer af matematiske objekter og processer til, i dette tilfælde, formelle repræsentationer af brøker. Det er artiklens formål at vise, hvordan især varierede udeskoleaktiviteter kan styrke elevernes tilegnelse af formelle repræsentationer af det abstrakte brøkbegreb.

brøk.png

Nååå....det er derfor vi skal lære matematik. Udeskole i praksis

Downloads

Publiceret

17-06-2018

Citation/Eksport

Skovsgaard, N., & Elmose, S. (2018). Brøkerne er usynlige udenfor. UCN Perspektiv, (3), 42–46. https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.281

Nummer

Sektion

Artikler