Brøkerne er usynlige udenfor
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.281Resumé
Artiklen fokuserer på elevernes tilegnelse af viden og færdigheder med brøker i matematikundervisningen i en 5. klasse gennem udeskoleaktiviteter. Artiklen introducerer to didaktiske modeller, som kan være en hjælp til læreren i bestræbelserne på at udvikle elevernes uformelle repræsentationer af matematiske objekter og processer til, i dette tilfælde, formelle repræsentationer af brøker. Det er artiklens formål at vise, hvordan især varierede udeskoleaktiviteter kan styrke elevernes tilegnelse af formelle repræsentationer af det abstrakte brøkbegreb.
Nååå....det er derfor vi skal lære matematik. Udeskole i praksis
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
”Forfattere bevarer deres ophavsret, men giver tidsskriftet ret til første publicering. Forfattere kan frit uploade en version af sin artikel andetsteds (parallelpublicering), men med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.”