Stedbaseret undervisning
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.280Resumé
I udeskole knyttes undervisningen til steder, hvor der er mulighed for at eleverne kan lære et fag på nye måder i en ny specifik kontekst. Stederne, hvor undervisningen skal foregå udvælges nøje i lærerens didaktiske overvejelser. Det udvalgte steds muligheder for at arbejde med undervisningens faglige indhold, kan berige undervisningen med nye perspektiver på et fag og dermed også skab en anderledes og mere værdifuld læring, end den eleverne opnår i den traditionelle klasseundervisning. Denne artikel vil gennemgå, hvad stedbaseret undervisning er, og hvilke didaktiske overvejelser der er nødvendige for at inddrage stedets læringspotentiale.
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
”Forfattere bevarer deres ophavsret, men giver tidsskriftet ret til første publicering. Forfattere kan frit uploade en version af sin artikel andetsteds (parallelpublicering), men med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.”