Transfer mellem ude og inde – hvorfor og hvordan?

Forfattere

  • Marianne Hald UCN Læreruddannelsen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.278

Resumé

Transfer af viden og færdigheder mellem forskellige kontekster sker ikke af sig selv. I undervisningen er et systematisk fokus på at skabe faglig sammenhæng mellem elevernes arbejde i klasseværelset og i uderummet derfor centralt for elevernes læringsudbytte. Inde arbejder eleverne med multimodale tekster for at bearbejde viden, mens eleverne ude gennem kropslige og sanselige aktiviteter udnytter stedets muligheder for læring. Der vil derfor ofte være store forskelle i lærings- og vidensformer inde og ude, hvorved de faglige sammenhænge og kontinuiteten i læreprocessen er i fare for at forsvinde for eleverne.

Downloads

Publiceret

17-06-2018

Citation/Eksport

Hald, M. (2018). Transfer mellem ude og inde – hvorfor og hvordan?. UCN Perspektiv, (3), 6–13. https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.278

Nummer

Sektion

Artikler