Transfer mellem ude og inde – hvorfor og hvordan?
DOI:
https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.278Resumé
Transfer af viden og færdigheder mellem forskellige kontekster sker ikke af sig selv. I undervisningen er et systematisk fokus på at skabe faglig sammenhæng mellem elevernes arbejde i klasseværelset og i uderummet derfor centralt for elevernes læringsudbytte. Inde arbejder eleverne med multimodale tekster for at bearbejde viden, mens eleverne ude gennem kropslige og sanselige aktiviteter udnytter stedets muligheder for læring. Der vil derfor ofte være store forskelle i lærings- og vidensformer inde og ude, hvorved de faglige sammenhænge og kontinuiteten i læreprocessen er i fare for at forsvinde for eleverne.
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
”Forfattere bevarer deres ophavsret, men giver tidsskriftet ret til første publicering. Forfattere kan frit uploade en version af sin artikel andetsteds (parallelpublicering), men med en anerkendelse af værkets første publicering i nærværende tidsskrift.”