At se skoven for bare træer

Potentialer og udfordringer ved at gå i skoven med elever på 6. klassetrin i dansk

Forfattere

  • Marianne Oksbjerg UCN Læreruddannelsen

DOI:

https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.273

Resumé

Der har historisk set været fremført mange argumenter for at tage eleverne med ud af skolen i skoletiden. Hvad enten aktiviteten har heddet lejrskole, ekskursion, studietur, udeskole eller ganske enkelt ’at være på tur’, har disse aktiviteter været meget forskelligt fagligt begrundet eller anskuet. I denne artikel betones vigtigheden af at tænke udeskoleaktiviteter i dansk sammen i længere forløb, som foregår både inde og ude. I artiklen inddrages to eksempler på dansk i skoven på 6. klassetrin. Med disse to eksempler fra praksis er det artiklens hensigt at pege på potentialer og udfordringer ved at inddrage ture i skoven som del af danskfaglige undervisningsforløb.

Downloads

Publiceret

17-06-2018

Citation/Eksport

Oksbjerg, M. (2018). At se skoven for bare træer: Potentialer og udfordringer ved at gå i skoven med elever på 6. klassetrin i dansk. UCN Perspektiv, (3), 34–41. https://doi.org/10.17896/UCN.perspektiv.n3.273

Nummer

Sektion

Artikler